Az idei évben cégünk a domonyvölgyi Lázár Lovasparkba invitálta partnereit a „Szakma Napja” rendezvényre. A partnertalálkozó előadásai a vállalati értékről, az üzletfejlesztésről, az akvizícióról szóltak. A rendezvény sikerességét bizonyítja a közel 250 résztvevő.
Barok István, a Bonafarm Zrt. stratégiai üzletfejlesztési vezetője a cégcsoport vállalatértékelési módszertanát mutatta be az érdeklődőknek. Előadásában hangsúlyozta, hogy egy vállalat értéke az, amelyen zárul a tranzakció. Ezt az értéket természetesen befolyásolják a szereplők, illetve egyéb szubjektív tényezők is.
Nemzetközi példákon mutatta be a vállalatok növekedésének lehetőségeit, majd kitért az értékelési módszerekre, a Bonafarm Csoport értékelési céljaira. Előadását természetesen számokkal zárta, elmondta, hogy az elmúlt két évben 66 akvizíciós megkeresés érkezett a cégcsoporthoz amelynek a zömét meg is vizsgálták, ebből a Cégcsoport két sikeres tranzakciót hajtott végre, ami az akvizíciós piacon jelentős eredmény..
S. Nagy Csaba, az Agrogáz Kft. tulajdonos-ügyvezetője a sertéságazat befektetési és bővítési stratégiáját mutatta be, ezúttal egy családi vállalkozás szemszögéből. A saját példáján keresztül mutatta be a növekedési lehetőségeket, módszereket. Előadásában kitért arra, hogy miért érdemes a sertéságazatba fektetni és bemutatta ennek ellenkezőjét is, vagyis miért nem javasolt. Érdekességképpen elmondható, hogy a nagy tőkeigény, a magas belépési korlát mindkét oldalon szerepelt, de erre a látszólagos ellentmondásra magyarázattal is szolgált.
Csányi Attila, a Bonafarm Zrt. vezérigazgatója előadásában a cégcsoport akvizíciós szempontjairól beszélt, illetve értékelte a jelenlegi helyzetet. Kiemelte, hogy az akvizíciók során felvásárolt vállalatok esetében további fejlesztésekre van szükség.
idézet
A partnertalálkozó záró programjaként Hajnóczy Soma kétszeres bűvész-világbajnok kártyatrükkjeivel, interaktív műsorával ejtette ámulatba a nagyérdeműt.
Lábszky Edina
marketing koordinátor
Bonafarm-Bábolna Takarmány Kft.